Dagens besatthet av den sociala gradienten!

Högstatusyrke, framgång, rikedom, kontroll och inflytande över allt i tillvaron, makt och massor av sociala kontakter ger hälsa och ett längre liv för en själv.
Verkligen?! Ehh nej, isåfall kommer jag inte leva länge..Jag hatar att känna mycket människor i onödan, avstår från att kasta mig in i ett hektiskt socialt liv. Jag förbättrar de närmaste sociala förhållanderna och de sociala kontakterna som ger mig något i min utveckling.

Ska beskriva kort Sverige folket...

När en blatte kör sin BMW, Merca, Audi , Lexus....(vill bara visa alla att jag kan bilar) tror dem att de befinner sig på toppen av den sociala hierarkin. 

Det samma gäller det en svenne har på sig en Ralph Lauren skjorta som han/hon garanterat inhandlat på REA. Och dricker sin champagne.

Allt det är bara ett skal. Vi gräver djupare.....Den sociala positionen bestäms av utbildningsnivå, position i arbetslivet, ens föräldrars sociala bakgrund, materiellt välstånd och sociala relationer.
Ju högre social position man har i samhället, desto bättre sköter man också sin hälsa.

Sista meningen...vad tänkte han där?! Vem fan har tid att träna förutom arbetslösa blattar? Hit med bantningspillar, kokain allt för jag ska se bra ut...på utsidan.

Den här skadliga besattheten av att vara bäst på allt skulle kunna få den mest framgångsrika person att känna sig pressad att utbilda sig mer, arbeta mer och samla mer pengar.

Nästa gång du sitter i din flashiga bil, svindyra skjorta kom på att du i grunden är värdelös...

SES LOSERS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback